Adres:
Al. Jerozolimskie 121B
02-222 Warszawa
Adres:
Al. Jerozolimskie 121B
02-222 Warszawa
Nareszcie w Polsce pojawiła się długo oczekiwana funkcjonalność Google doskonale dopasowana do oczekiwań i potrzeb sklepów internetowych. Reklamy z listą produktów to formaty reklamowe, które umożliwiają wyświetlanie tak ważnych dla kupującego parametrów jak:
Klienci klikający na reklamy z listy produktów zostają przekierowani od razu do sklepu na właściwą stronę docelową/stronę produktową. Dzięki temu ścieżka zakupowa ulega zdecydowanemu skróceniu, co jest korzystne zarówno dla internautów (oszczędność czasu) jak i dla reklamodawców (większy współczynnik konwersji).
Jak widzimy po raz pierwszy na rynku polskim możliwa jest emisja reklam graficznych w wyszukiwarce. Jak widać Google przymierza się tym krokiem to przejęcia sporej części internautów korzystających do tej pory z porównywarek internetowych takich jak ceneo czy nokaut. Klienci, którzy coraz częściej wpisują w Google konkretne hasła produktowe będę mogli teraz korzystać z wyszukiwarki na zasadzie porównywarki.
Reklamy z listą produktów wyświetlają się w wyszukiwarce Google w oddzielnym polu, niezależnym od reklam tekstowych. Jak już zostało wspomniane, mogą one wyświetlać się jednocześnie z reklamami tekstowymi – na jednej stronie wyników wyszukiwania mogą więc znajdować się zarówno listy produktów, jak i reklamy tekstowe jednej firmy. Obecnie reklamy produktowe wyświetlają się w Polsce na samej górze po prawej stronie (tam gdzie wyświetlały się reklamy tekstowe na pozycjach 4-6) i są opisane jako Wyniki wyszukiwania w Zakupach Google. Patrząc jednak na inne kraje (np. UK) miejsce wyświetlania może się zmienić np. na premiowaną pozycję tuż nad wynikami SEO.
Aby zacząć korzystać z reklam z listą produktów, potrzebne są konto AdWords i konto Centrum Sprzedawcy (Google Merchant Centre). Następnie należy dostosować dane o produktach do wymogów Google (o tym poniżej). Następnie trzeba połączyć te konta i utworzyć nową kampanię na koncie Adwords. Konto Centrum Sprzedawcy pozwala zarządzać informacjami o produktach, a konto AdWords ? reklamami i kampaniami.
Pliki produktowe tzw data feeds wyglądają podobnie jak pliki udostępniane porównywarkom i najlepiej, aby były stworzone w formacie (.txt) ? dla małych sklepów i XML (.xml) ? dla większych sklepów.
Niektóre z parametrów są obowiązkowe np: identyfikator produktu, tytuł, opis, link do strony produktowej, link do zdjęcia, dostępność czy cena. Inne parametry nie są obowiązkowe, jednak większość z nich jest bardzo przydatna do późniejszej optymalizacji kampanii produktowych, toteż stworzenie dobrej jakości pliku będzie miało niebagatelne znaczenia dla naszej kampanii produktowej.
Dokładne informacje o rodzajach przyjmowanych plików oraz o specyfikacji parametrów pliku znajdują się tutaj, natomiast streszczenie wymagań odnośnie atrybutów pliku można znaleźć pod tym linkiem.
Kampanie PLA z listą produktów będą niezależnymi kampaniami od kampanii tekstowych Adwords, dlatego wymagają oddzielnej optymalizacji.
Na początku musimy utworzyć oddzielną kampanię, która będzie TYLKO kampanią produktową i zostanie powiązana z naszym kontem Google Merchant Centre.
Podobnie jak w przypadku kampanii tekstowych w wyszukiwarce także i tu trzeba ustawić dwa podstawowe parametry:
W kampaniach PLA do kierowania używa się miejsc docelowych produktów. To one decydują, kiedy reklamy produktowe pojawią się w wynikach wyszukiwania. Domyślnie dla nowej kampanii z listą produktów jest tworzone miejsce docelowe ?Wszystkie produkty?, więc jeśli reklamujemy cały asortyment, wtedy wystarczy domyślny wybór „Wszystkie produkty”. Dużo większe możliwości optymalizacyjne daje jednak tworzenie odrębnych miejsc docelowych produktów. Tworzymy wtedy strukturę grup reklam i do każdej z nich przypisujemy odpowiednie miejsca docelowe produktu.
Reklamy z listą produktów to dopiero początek Ecommerce?owej ofensywy Google. Wkrótce pojawi się z pewnością cała funkcjonalność pt. Zakupy Google (Google Shopping). Widać więc , że Google jest przygotowany do ofensywy na rynku Ecommerce i zamierza wykorzystać potencjał tego rynku w Polsce.
Szkolenie Adwords TYLKO dla sklepów internetowych! ? sprawdź szczegóły!
Sprawdź jak możemy Ci pomóc w Kampaniach Sprzedażowych Ecommerce