Adres:
Al. Jerozolimskie 121B
02-222 Warszawa
Optymalizacja konwersji
Rynek ecommerce do 2027 roku podwoi się.
Specjaliści ze Strategy& Polska szacują, że do 2027 r. liczba e-konsumentów w Polsce zwiększy się o 3,4 mln. Zdobądź przewagę konkurencyjną już teraz, aby zgarnąć większą część rynku w przyszłości!
Inwestycje w nowe kanały marketingowe i zwiększanie budżetów na reklamy w czasach, kiedy koszty reklam wzrastają są jak najbardziej uzasadnione i potrzebne. Jednak zanim zwiększysz budżet marketingowy i zaprosisz nowych odwiedzających do twojego sklepu, upewnij się, że sklep jest gotowy na to, aby przekształcić ich w kupujących i lojalnych klientów.
Najważniejszą rolą sklepu jest zamiana odwiedzających w kupujących, czyli zmonetyzowanie ruchu za który zapłaciłeś. Jest to tzw optymalizacja konwersji. Na czym ona polega?
Na górze lejka widzisz wszystkich, którzy odwiedzają sklep. Większość z tych osób wyjdzie z Twojego sklepu i słuch o nich zaginie.
Dlatego tak ważne jest, aby różnymi metodami dopilnować, aby jak najwięcej odwiedzających przekształciło się w klientów. Nie wszyscy są jednak od razu na to gotowi na zakup – dlatego istnieje wiele technik, które pomagają zmonetyzować klienta w dłuższym okresie i prowadzić z nim regularną komunikację do czasu kiedy klient będzie gotowy na zakup.
Na pomarańczowo zaznaczone są czynniki, które pomożemy Ci zoptymalizować.
Załóżmy proste działanie matematyczne:
Jeśli uda nam się podnieść współczynnik konwersji z 1 % do np. 2%, to będzie oznaczać, że masz 2 x więcej klientów przy takiej samej ilości odwiedzających.
To oznacza podwojenie sprzedaży bez wydawania złotówki więcej na reklamę!
CRO2