Adres:
Al. Jerozolimskie 121B
02-222 Warszawa
Optymalizacja treści czyli SEO copywriting ma zasadnicze znaczenie w procesie całościowej optymalizacji SEO i w znacznym stopniu wpływa zarówno na satysfakcję użytkowników jak i na indeksację przez wyszukiwarki. Od dawna w świecie optymalizatorów i pozycjonerów krąży powiedzenie ?Content is the king? ? czyli treść jest najważniejsza. Google bardzo lubi unikalną treść i pochłania wartościowy content z ogromną przyjemnością. Internauci także szukają oryginalnych i pożytecznych tekstów, więc jeśli będziesz dbać o swoich czytelników, Google najprawdopodobniej zadba o wyższą pozycję Twojej strony w rankingach. Matt Cutts ? SEO Guru w Google radzi, aby ?używać swoich klientów jak specjalistów SEO?. To znaczy, aby pisać głównie dla nich, a nie dla wyszukiwarek.
Słowa i frazy kluczowe, na których Ci zależy MUSZĄ znajdować się w treści strony. Unikaj jednak stuffingu, czyli upychania słów kluczowych w tekście. Nikt tego nie lubi ? ani czytelnicy ani wyszukiwarka. Możesz za to zastosować słowa kluczowe i frazy w różnych odmianach, liczbie pojedynczej i mnogiej, a także synonimy i wyrażenia pokrewne bądź kojarzące się z tematem. Google przeprowadza semantyczną analizę treści na stronie i identyfikuje tematykę witryn właśnie na podstawie całościowej analizy treści. Jeśli więc Twoja strona dotyczy np. laptopów możesz używać także takich sformułowań jak: laptopy, notebooki, komputery przenośne, przenośne PC i innych. W oczach Google zyskasz wtedy większą wiarygodność, a tekst stanie się bardziej naturalny.
Pamiętaj więc o dywersyfikacji kluczowych fraz. Używaj:
– Synonimów
– Wyrazów bliskoznacznych
– Liczby mnogiej i pojedynczej
– Odmiany przed przypadki
Ważne jest także tow którym miejscu znajdą się nasze słowa kluczowe. Google traktuje to co jest wyżej jako bardziej wartościowe, więc staraj się umieszczać wartościowe zwroty i frazy raczej w górnej części tekstu. Przy każdej optymalizacji treści pamiętaj, że piszesz przede wszystkim dla czytelnika ? on jest głównym odbiorcą treści ? Twój klient to nie algorytm!
Nagłówki służą do przedstawiania użytkownikom struktury strony i są używane najczęściej do przedstawiania kolejnych fragmentów lub tematów tego samego artykułu/tekstu. Istnieje sześć rozmiarów nagłówków: od <h1> (najważniejszy) do <h6> (najmniej ważny). Wykorzystanie wielu rozmiarów nagłówków w odpowiedniej kolejności tworzy hierarchiczną strukturę treści, co ułatwia użytkownikom poruszanie się po dokumencie.
Nagłówek H1 i H2 może być zastosowany tylko raz. Kolejne nagłówki można stosować po kilka razy. Nagłówki mają zazwyczaj większy i bardziej wyraźny font i idealnie nadają się do tego, aby ?przemycić? w nich frazy na których nam zależy. Nie używaj jednak nagłówków tylko do stylizacji tekstu ? powinny one być odzwierciedleniem struktury tekstu i wyraźnie wyodrębniać poruszane zagadnienia (tematy).
Przykład dobrze sformatowane tekstu
Przykład źle sformatowane tekstu
UNIKAJ!
Chcesz dowiedzieć się więcej o optymalizacji SEO – zapisz się na szkolenie SEO Friendly lub zobacz jak możemy Ci pomóc w optymalizacji SEO
Zapisz się do naszego newslettera, aby zawsze otrzymywać najbardziej aktualne i praktyczne porady na temat skutecznego marketingu online i ecommerce!
Autor: Ewa Chojecka