Adres:
Al. Jerozolimskie 121B
02-222 Warszawa
Remarketing to słowo, które pojawiło się w Polsce stosunkowo niedawno. Na Zachodzie i w Stanach Zjednoczonych znane jest już natomiast kilka lat. Ogólnie remarketing / retargeting pozwala na dotarcie do użytkowników, którzy gościli już na naszej stronie. Dzięki niemu możemy ponownie zaangażować w interakcję osoby, które znają nasz produkt/usługę i w związku z tym są bardziej podatne na przekaz reklamowy. Dzięki personalizacji można też szybciej i łatwiej zmotywować do zakupu potencjalnych klientów. Istnieje kilka rodzajów remarketingu, a najbardziej popularne z nich to remarketing w sieci oraz e-mail remarketing. Szerzej o tym temacie przeczytasz na stronie e-remarketing.pl
Wróćmy jednak do remarketingu w Adwords. W 2010 roku Google wprowadził tę funkcję do swojej oferty umożliwiając tym samym prowadzenie nawet zaawansowanych kampanii remarketingowych za pomocą panelu Adwords. Taka kampania może być doskonałym uzupełnieniem kampanii w wyszukiwarce, a jej zastosowanie sprawia, że wykorzystujemy cały potencjał marketingowy Adwords. Wybór strategii remarketingowej zależy od celów biznesowych. Najpopularniejsze strategie to:
Trzy ostatnie strategie są szczególnie przydatne w sklepach internetowych i całym ecommerce.
Po określeniu głównej strategii i celów przechodzimy do budowania kampanii remarketingowej
Jak ustawić kampanie w Adwords? Oto podstawowe kroki:
O czym jeszcze trzeba pamiętać?
W remarketingu AdWords możesz stosować zarówno reklamy tekstowe, jak i graficzne, i to głównie te drugie sprawdzają się tutaj lepiej. Ważną opcją w kampanii remarketingowych jest ustawienie długości życia cookies oraz limitu wyświetleń konkretnej reklamy dla jednego użytkownika (tzw. capping). Standardowa długośc cookie to 30 dni, co znaczy, że użytkownikowi będą się wyświetlały Twoje reklamy przez miesiąc od jego wizyty na stronie. Jeśli chcesz ten czas zmniejszyć bądź wydłużyć ? można to zrobić w panelu Adwords. Jeśli chodzi o capping to dobrze jest ustawić limit wyświetleń reklamy, aby nie ?zamęczyć internauty na śmierć? naszą ofertą. Co prawda dobrze, że widzi, iż nasz komunikat jest ?wszędzie?, ale jeśli będziemy go atakować zbyt mocno to może to wywołać efekt przeciwny do zamierzonego.
Jakie reklamy działają najlepiej?
Zaletą reklam remarketingowych jest ich personalizacja. Na podstawie danych ze strony wiemy czym klient był zainteresowany (jaką kategorią/produktem) bądź gdzie porzucił proces zakupowy. Dzięki temu możemy precyzyjnie dostosować komunikat do jego preferencji. Jakie reklamy sprawdzają się najlepiej? Oto kilka wskazówek:
Remarketing to idealna technika zawierająca się w tzw marketingu online 360 stopni. Jest doskonałym uzupełnieniem każdej skutecznej kampanii reklamowej, a wyniki dobrze przygotowanej i poprowadzonej kampanii remarketingowej mogą przejść najśmielsze oczekiwania. Radze wypróbować i przekonać się na własnej skórze:)
Zobacz jak możemy Ci pomóc w kampanii Remarketingowej w Adwords
Autor: Ewa Chojecka