Adres:
Al. Jerozolimskie 121B
02-222 Warszawa
Adres:
Al. Jerozolimskie 121B
02-222 Warszawa
Teza dość odważna, prawda? Spróbuję Cię jednak przekonać, że jest w pełni słuszna i uzasadniona. Dlaczego więc obecność w Google jest w dzisiejszych czasach konieczna? Argumentów jest wiele, ale przyjrzyjmy się tym najważniejszym:
1. Przede wszystkim w Polsce Google to potęga – jest największą wyszukiwarką i odpowiada za ponad 97% wszystkich wyszukiwań. Tak, tak, nawet w czasach kapitalizmu zdarzają się monopoliści!
Tak więc wiemy, że Google jest absolutnym liderem rynku wyszukiwarek w Polsce. Tak na prawdę dla większości Polaków słowo wyszukiwarka = Google. Tak jak kiedy”adidasy” to były wszystkie buty sportowe, a każdy odkurzacz nazywał się „elektrolux”.
Co więcej, spora część internautów zaczyna (i często kończy) swoją przygodę z internetem na wyszukiwarce. Wpisują oni wybrane słowo i …. jeśli nie zjadą Twojej firmy w w wynikach wyszukiwania to dla nich po prostu ona nie istnieje. Google stał się wyrocznią – w oczach przeciętnego internauty na rynku funkcjonują te podmioty, które można znaleźć w Google – jesli Twojej firmy tam nie ma to tak jakby nie było jej na rynku.
2. Jak by tego było mało, Google jest też najpopularniejszą witryną w Polsce, którą miesięcznie odwiedza około 17 mln użytkowników. Korzysta z niej ponad 90% internautów, czyli 9 na 10 osób, które mają kontakt z internetem mają kontakt z wyszukiwarką Google. Dodatkowo umieszczając swoje reklamy w Sieci Reklamowej Google możemy dotrzeć aż do 96% wszystkich użytkowników sieci w Polsce. To robi wrażenie. Zasięg to główny i niepodważalny argument za obecnością w Google.
3. Liczy się nie tylko ilość, ale także jakość – jeśli chodzi o reklamę w Google to jest to na prawdę jedna z lepszych form marketingowych. Przede wszystkim dlatego, że wykorzystuje tzw. metodę PULL a nie PUSH. Tradycyjne reklamy próbują „wcisnąć” coś widzowi czy czytelnikowi. Często są to produkty i usługi, których on wcale nie potrzebuje! Natomiast reklama Google Adwords działa odwrotnie – bazuje na zapytaniu użytkownika, dzięki czemu nie jest tak „nachalna”, a wręcz pomocna i przede wszystkim zgodna z intencjami i potrzebami klienta. To on szuka produktu bądź usługi, a my – reklamodawcy – dostarczamy mu odpowiednią ofertę w odpowiednim miejscu i czasie (wtedy kiedy klient sam sobie tego życzy). Czy może być coś lepszego? Chyba nie. Odwieczne marzenie marketerów, aby precyzyjnie docierać z przekazem reklamowym do klienta nareszcie stało się możliwe.
4. Ruch z Google to największy segment ruchu na stronach internetowych. To oznacza, że na większości stron internetowych internauci „przybywający” z wyszukiwarki stanowią ponad 50% wszystkich odwiedzających stronę, a dość częste są też przypadki kiedy jest to aż 95%. Warto sprawdzić jaką część osób odwiedzających Twoją stronę stanowią internauci z Google – najprościej jest to sprawdzić za pomocą darmowych statystyk Google Analytics.
Chcesz poznać tajniki marketingu w Google? Zapraszamy na szkolenie z optymalizacji SEO
Sprawdź też Tutoriale i poradniki dotyczące marketingu w internecie
Wpis zaktualizowany 30 lipca 2012