Co to jest SUO?

SUO (ang. Search and User Optimisation) to nowatorskie i holistyczne podejście do kwestii optymalizacji stron internetowych, które ma na celu połączenie optymalizacji pod wyszukiwarki oraz optymalizacji pod kątem użytkownika.

 

Dlaczego optymalizacja SUO?

Strona zoptymalizowana pod SUO to zarówno wzrost popularności Twojej witryny w internecie jak i  wzrost konwersyjności.

Dzięki pozycjonowaniu pod kątem wyszukiwarek poprawiamy widoczność strony w sieci, natomiast dzięki optymalizacji pod użytkownika (web-usability) skłaniamy odwiedzających stronę do pozostania na witrynie i wykonania na niej określonych czynności (zakupu, rejestracji itp).

 

Co możesz zyskać dzięki optymalizacji SUO:

– lepsza indeksacja przez wyszukiwarki

– lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania (SERP)

– lepsza nawigacja na stronie

– większa wiarygodność w oczach użytkowników

– większe konwersje na stronie

 

Użytkownicy internetu są coraz bardziej wymagający. Ich doświadczenie zaczyna się zazwyczaj od wyszukiwarki. Tam znajdują witryny, które oferują poszukiwane usługi lub produkty. Jest to jednak dopiero początek ich drogi. W następnej kolejności witryna musi zaspokoić ich oczekiwania, w szybki i przystępny sposób dostarczyć potrzebnych informacji a także w intuicyjny sposób prowadzić do wybranego celu (najczęściej transakcji).  Przyjazna nawigacja i architektura serwisu oraz szeroko pojęta funkcjonalność strony to elementy, które składają się na tzw. „user experience”. Jeśli doświadczenie użytkownika będzie pozytywne to z większym prawdopodobieństwem zostanie on na stronie i wykona na niej pożądane czynności takie jak zakup czy rejestracja.

Podsumowując powinniśmy zadbać o kompleksowy proces polegający nie tylko na dotarciu do internauty poprzez wyszukiwarkę ale także na zaspokojeniu potrzeb i oczekiwań użytkownika związanych z przyjaznym i satysfakcjonującym korzystaniem ze strony.