Strona docelowa kampanii Adwords = Landing Page (LP) to strona,  którą użytkownicy zobaczą po kliknięciu w reklamę – Strona docelowa www w kampaniach adwordsna nią kieruje docelowy adres URL w reklamie Adwords. Wybranie odpowiedniej strony docelowej kampanii Adwords jak i jej optymalizacja ma zasadnicze znaczenie w powodzeniu działań reklamowych w Google.

 

Strona docelowa to ostatni i bardzo ważny element kampanii Adwords. To od niej zależy czy użytkownik sprowadzony na stronę skorzysta z Twojej oferty czy też kliknie wstecz i znajdzie się na stronie konkurencji. Skoro wydajesz pieniądze na to, aby sprowadzić internautę na Twoją stronę nie pozwól mu tak łatwo odejść! Zatrzymaj go i przekształć w klienta.

Wybór strony docelowej dla reklamy

Pamiętaj, żeby strona docelowa była związana ciągiem logicznym z pozostałymi elementami układanki adwords – powinna odpowiadać na zapytanie jakie użytkownik wpisał do wyszukiwarki (często jest to słowo kluczowe, lecz nie zawsze), korespondować z tekstem jaki jest w reklamie i wreszcie przenosić potencjalnego klienta dokładnie tam, gdzie on tego potrzebuje. Należy przede wszystkim upewnić się, że na tej stronie użytkownicy mogą znaleźć produkt będący przedmiotem reklamy. Upewnij się, że wybrana strona docelowa dostarcza informacji, które są dopasowane do słów kluczowych wyszukiwanych przez użytkownika Na stronach docelowych należy odwoływać się do konkretnych ofert i wezwań do działania zawartych w reklamie.

Jeśli np. użytkownicy, którzy szukają telewizorów LCD i trafili na stronę docelową po wpisaniu słowa kluczowego ,,telewizory LCD”, strona docelowa zyska większą skuteczność, jeśli będzie zawierać informacje dotyczące właśnie telewizorów LCD, zamiast wyświetlania strony głównej lub strony kategorii na której będą również informacje na temat telewizorów plazmowych, telewizorów LED czy tez innego sprzętu RTV. Jeżeli natomiast użytkownik szuka konkretnego modelu sprzętu czy artykułu pokaż mu stronę właśnie tego produktu!

Jaka więc strona będzie najlepsza dla Twojej reklamy Adwords? Otóż taka , która jest najlepiej dopasowana do słowa kluczowego i reklamy. UWAGA: strona główna najczęściej nie jest dobrym landing page dla kampanii Adwords (chyba, że na słowa brandowe).

Wskazówka: Jedna grupa reklam = Jedna strona docelowa

W Kampaniach Adwords mamy możliwość wyodrębniania grup reklam – używajmy grup reklamowych także do tego, aby dostosowywać docelowy adres url (czyli właśnie landing page) do wybranej i wąskiej grupy reklam.

Strona docelowa jako element układanki Adwords

Gdy już dokonaliśmy wyboru strony docelowej czas zająć się jej jakością. Jakość strony docelowej jest jednym z kilku czynników uwzględnianych przy określaniu Wyniku Jakości, który ma ogromny wpływ na koszty jakie płacimy za nasze reklamy (CPC). Warto więc zadbać o witrynę nie tylko ze względu na naszych użytkowników i klientów, ale także ze względu na optymalizację kosztów własnych. Jakość strony docelowej jest określana przez takie czynniki jak:

  • Treść (oryginalna i trafna)
  • Przejrzystość
  • Łatwość nawigacji
  • Czas wczytywania strony

Więcej informacji o poprawie jakości stron docelowych znajdziesz tutaj

Warto także pamiętać o kilku warunkach formalnych od Google. Strona docelowa reklamy AdWords musi spełniać następujące kryteria:

  • musi działać prawidłowo
  • nie może być w fazie tworzenia
  • Docelowy adres URL nie może zwracać kodu stanu o numerze zaczynającym się od 4 lub 5, oznaczającego błąd (np. błąd 405).
  • strona docelowa reklamy nie może prowadzić do adresu e-mail lub pliku ( dotyczy to przede wszystkim wszystkich plików audio, wideo, graficznych i innych dokumentów, do których otwarcia lub uruchomienia wymagany jest dodatkowy program)
  • nie może zawierać okien typu pop-up (zarówno w chwili przejścia użytkownika do witryny jak też jej opuszczenia)
  • na stronie docelowej reklamy musi być dopuszczone używanie przycisku Wstecz przeglądarki (użytkownik musi mieć możliwość powrotu do strony, na której znalazł i kliknął link reklamy, za pomocą przycisku Wstecz przeglądarki internetowej)

 

Podsumowanie i Best practices w zakresie wyboru i optymalizacji strony docelowej w Adwords:

  • Kieruj na stronę docelową powiązaną z promowanym produktem (bądź kategorią)
  • Jeżeli w reklamie jest oferta specjalna – przekieruj na dedykowaną Stronę docelową
  • Dotrzymuj obietnic zawartych w reklamie (np taka sama cena w reklamie i na stronie docelowej)
  • Umieszczaj wszystkie najważniejsze informacje na górze strony (above the fold)
  • publikuj oryginalne treści (np sklepu internetowe powinny tworzyć indywidualne opisy produktów)
  • Zmniejsz czas ładowania się strony

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o zasadach tworzenia i optymalizacji kampanii Adwords zapisz się na szkolenie

 

 Autor: Ewa Chojecka