Remarketing Adwords  to nowa i niezwykle skuteczna metoda komunikacji polegająca na ponownym zaangażowaniu remarketing w adwordsużytkownika, który już odwiedził witrynę internetową, ale nie dokonał jeszcze pożądanej akcji (np. zakupu). Remarketing rozwiązuje coraz większy problem braku konwersji przy pierwszej wizycie. Badania wskazują, że do zakończenia finalizacji transakcji potrzebnych jest często kilka wizyt. Dzięki remarketingowi można ponownie zaangażować w interakcje internautów będących w trakcie podejmowania decyzji zakupowych.

 

Jak działa remarketing?

Dzięki remarketingowi  możemy wyświelać reklamy konsumentom, którzy wyrazili zainteresowanie naszymi produktami. Użytkownik, który trafił na stronę  z dowolnego miejsca w sieci zostawia po sobie ślad w postaci pliku cookie. Na podstawie tego pliku potencjalny konsument jest identyfikowany w sieci, gdy ogląda następnie inne strony. Dzięki temu można mu wyświetlać komunikat związany z jego zainteresowaniami i potrzebami. W związku z tym, że znana jest historia zachowań użytkownika na stronie (np. oglądane produkty, kategorie, umieszczenie produktu w koszyku) istnieje możliwość skierowania do niego precyzyjnie dobranego przekazu, który w znaczący sposób zwiększy motywację do dokończenia transakcji.

jak działa remarketing w Adwords

Zalety remarketingu Adwords:

  • Precyzyjna komunikacja z klientami, którzy są zainteresowani konkretną ofertą / asortymentem / produktem – wiemy jakie produkty przegladał klient na stronie i możemy wyświetlać mu reklamę właśnie tego produktu, którego poszukiwał.
  • Crosselling: można zaoferować klientowi produkty komplementarne lub zestawy np. właściciel sklepu internetowego z rowerami może zaoferować swoim klientom dodatkowe wyposażenie i akcesoria rowerowe.
  • Dotarcie do klienta na różnych etapach procesu zakupowego – Klienci najpierw przeglądają oferty i porównują możliwości, natomiast w trakcie podejmowania  decyzji warto im przypomnieć o swojej marce lub też zmotywować dodatkowo do zakupu.
  • Wysoki zwrot z inwestycji – kampanie remarketingowe charakteryzują się wysokim ROI
  • Wzrost świadomości marki – użytkownik ma wrażenie, jakby Twoje reklamy były „wszędzie”. Nie znaczy to wcale, że jest aż tak dużo emisji – reklamy pokazują się po prostu tylko wybranym użytkownikom, za to z dużo większą częstotliwością.

 

Oferta Remarketingu Adwords z Internet Planet

Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć sprzedaż na stronie internetowej, pozyskać więcej zarejestrowanych użytkowników, czy promować markę, funkcja remarketingu może stać się strategicznym elementem każdej kampanii. Pozwala ona poprawić zwrot z inwestycji (ROI) wszystkim reklamodawcom.

1. Remarketing jako integralna część kompleksowej kampanii Adwords

Jeśli reklamujesz się w sieci wyszukiwania, za pomocą remarketingu możesz opracować zintegrowaną strategię kampanii. Na początku przyciągasz użytkowników do witryny za pomocą reklam w wyszukiwarce, a następnie za pomocą remarketingu docierasz do nich ponownie w sieci reklamowej Google.

2.  Remarketing dla ecommerce:

Wybór strategii remarketingowej zależy od Twoich celów biznesowych. W przypadku sklepów internetowych istnieje szereg możliwości precyzyjnego kierowania komunikatu remarketingowego. Najpopularniejsze strategie to:

  1. Wyświetlanie reklam wszystkim odwiedzającym witrynę
  2. Wyświetlanie reklam odpowiednich produktów bądź kategorii produktowych, którymi był zainteresowany konsument
  3. Wyświetlanie reklam TYLKO osobom, które nie dokonały konwersji.
  4. Wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy dodali produkt do koszyka, ale porzucili na jakimś etapie proces zakupowy – taktyka ta skuteczne eliminuje tzw. problem „porzucania koszyków” w sklepach internetowych.
  5.  Cross selling: dzięki identyfikacji osób, które dokonały zakupu wybranej kategorii bądź produktu możemy im „zaserwować” reklamy produktów komplementarnych.

 

Sprawdź jak remarketing może skutecznie pracować dla Ciebie.

Pozwól nam wybrać najlepsza strategie remarketingową odpowiednią dla Ciebie i wdrożyć ją w życie. A Ty ciesz się tylko wzrostem sprzedaży i wzrostem liczby klientów!