Najbardziej skuteczną metodą pozycjonowania sklepów internetowych jest pozycjonowanie szerokie, potocznie długi ogon (z angielskiego „long tail”). Jest to pozycjonowanie na wiele długich, niszowych i rozbudowanych fraz które generują najlepszej jakości ruch w branży ecommerce. Polega ono na zwięk­sze­niu całościowego ruchu w serwisie pochodzącego z wyników pozycjonowanie szerokie long tailorganicznych. Zamiast skupiać się zaledwie na kilku frazach wykorzystujemy cały potencjał sklepu internetowego i generujemy szerokie efekty w postaci większej ilości odwiedzin pochodzących z bardzo wielu fraz kluczowych.

Dlaczego pozycjonowanie long tail przynosi tak dobre efekty?

  • popularność głównych/top’owych/generycznych słów kluczowych z roku na rok spada
  • długość zapytań kierowanych do wyszukiwarek regularnie rośnie – użytkownicy internetu są coraz bardziej świadomi i wpisują do wyszukiwarki coraz dłuższe, bardziej rozbudowane i szczegółowe zapytania
  • 20% do 25% zapytań codziennie wpisywanych do wyszukiwarki nigdy wcześniej nie zostało użytych” – Udi Manber – Vice President ds. Technologii w Google Inc

Zalety pozycjonowania szerokiego:

  • Współczynnik konwersji, czyli sprzedaży z haseł niszowych jest dużo wyższy niż z haseł ogólnych. Ogólnie współczynnik konwersji w ecommerce waha się w granicach 2-4%, podczas gdy współczynnik konwersji z pozycjonowania szerokiego to nawet aż 10%
  • Ilość pozycjonowanych fraz jest nieporównywalnie większa niż w przypadku klasycznego pozycjonowania
  • Efekty pozycjonowania szerokiego są szybciej widoczne i utrzymują się dłużej niż w przypadku klasycznego pozycjonowania „na frazy”
  • W związku z koncentracją na optymalizacyjnych aspektach witryny nie ma niebezpieczeństwa związanego z usunięciem strony z wyników wyszukiwania
  • Stosunkowo mała liczba firm stosujących tę technikę sprawia, że cały czas jest to skuteczny i bardzo opłacalny system pozycjonowania
  • Generowanie ruchu w całym swoim serwisie, a nie tylko na stronie głównej
  • Poprawa jakości kierowanego ruchu:
    • Niższy Współczynnik odrzuceń (Bounce Rate)
    • Dłuższy czas spędzony na witrynie
    • Większa średnia ilość odwiedzonych podstron

pozycjonowanie na frazy kontra szerokie porównanie

Pozycjonowanie sklepu internetowego – Etapy

1.      Ustalenie celów

Zamiast wyboru kilku fraz do pozycjonowania skupiamy się na tym, aby dostarczyć na stronę na jak największą liczbę internautów zainteresowanych treścią witryny. Naszą dewizą jest zwiększanie ogólnego ruchu z wyszukiwarek na wiele fraz kluczowych.

 

2.      Audyt i Optymalizacja sklepu internetowego (On page SEO)

Szereg działań związanych z modyfikacją i optymalizacją elementów na stronie mających kluczowy wpływ na indeksację w Google w tym między innymi:

  • Optymalizacja techniczna
  • Optymalizacja treści
  • Optymalizacja nawigacji

 

3.      Budowanie popularności witryny w wyszukiwarkach (Off page SEO)

Działania SEO PR, content i inbound marketing, WOMM, social media i link baitin oraz inne działania mające na celu zbudowanie długotrwałej popularności strony w internecie.

 

Zostańmy partnerami

Zostańmy Parterami – Ty znasz się najlepiej na swojej branży i swoim biznesie, a my wiemy jak skutecznie go wypromować w internecie.
Razem możemy wiele.
Działając na zasadzie synergii możemy uzyskać ponadprzeciętne efekty.

 

Współpraca z firmą posiadająca status Google Partner - informacje