Co to jest optymalizacja Adwords?

Optymalizacji kampanii AdWords to nic innego jak zwiększanie jej skuteczności. Firmy, które korzystają z programu reklamowego Google często spotykają się z problemem niskiej rentowności tych działań. Może to być spowodowane wieloma czynnikami, jednak najczęściej powodem takiego stanu rzeczy jest zła struktura kampanii, niewłaściwie dobrane słowa kluczowe, błędnie wzrost skuteczności kampanii Adwordsskonstruowane reklamy, koncentracja na niewłaściwych i mało istotnych parametrach i brak monitoringu skuteczności. Ponadto reklamodawcy często nie mają wiedzy na temat wszystkich meandrów systemu reklamowego Adwords, ustawień, funkcjonalności i zmian, które są stale wprowadzane. Skutkuje to wysokimi kosztami reklamy, niską ilością konwersji i spadkiem ogólnej skuteczności kampanii.

Jeśli powyższy akapit brzmi znajomo, a Ty nie wiesz jak sprawić, aby kampania przynosiła wreszcie wyższy zwrot z inwestycji zapraszamy do zamówienia Usługi Optymalizacji Adwords, gdyż dzięki naszej pomocy Twoje działania w Adwords wreszcie staną się efektywne.

Co zyskasz:

  • niższe koszty reklamy
  • większą rentowność kampanii
  • 100% dotarcie do osób zainteresowanych Twoimi produktami/usługami
  • poprawa wszystkich wskaźników kampanii (CTR, IS, CR, CPC i innych)

 

Optymalizacja konta i kampanii Adwords przebiega na kilku poziomach. Przede wszystkim należy wyznaczyć cele kampanii. Najczęściej spotykane cele to:

  • Wzrost konwersji (sprzedaży, zapisów do newslettera, pobranie ebooka, itd.)
  • Zmniejszenie CPC (wygenegerowanie jak najmniejszego kosztu za kliknięcie)
  • Inne cele lub cele hybrydowe (jak największa ilość konwersji i najmniejszy CPC)

Następnymi elementami, które badamy i bierzemy pod uwagę są:

  • grupa docelowa i konkurencja (sprawdzamy jak zachowują się konsumenci  firmy w internecie, na co zwracają uwagę, a także jakie działania prowadzi konkurencja i dostosowujemy kampanię do tych czynników)
  • struktura kampanii (wprowadzamy prawidłowe wyodrębnienie kampanii i grup reklam, optymalne ustawienia)
  • słowa kluczowe (badamy ich jakość, wartość dla biznesu, dopasowania słów kluczowych (przybliżone, do frazy,ścisłe), CTR-y poszczególnych słów kluczowych, poszerzamy lub zawężamy listy słów kluczowych
  • reklamy (wprowadzamy odpowiedni copywriting reklamowy, testy, modyfikacje, śledzenie skuteczności)
  • strony docelowe (landing page) –  oceniamy stopień optymalizacji strony, modyfikujemy strony docelowe, wybieramy odpowiednie  strony docelowych dla poszczególnych grup reklam

optymalizacja kampanii Adwords - poziomy optymalizacji

 

Proces optymalizacji

Należy podkreślić, iż optymalizacja jest procesem rozłożonym w czasie – nie wystarczyć jednorazowe wprowadzenie zmian. Adwords jest dynamiczny, a w związku z tym jest jest to system „pół-aukcyjny”, gdzie sporo zależy także od innych reklamodawców (naszych konkurentów) optymalizacja powinna być prowadzona systematycznie i regularnie. Poprawienia efektów możemy spodziewać się już po kilku tygodniach, jednak najlepsze efekty osiągniemy w dłuższym okresie czasu (kilka miesięcy).