Adwords cały czas się zmienia. Ostatnio Google zaserwował nam na prawdę sporo zmian. Oto najważniejsze z nich, które już zostały wprowadzone lub będą wprowadzone w najbliższym czasie:

 

1. Nowy wygląd wyniku jakości

Teraz w „dymku” przy słowie kluczowym pojawi się ocena frazy  w skali względnej (w porównaniu do innych reklamodawców). Poszczególne elementy składowe wyniku jakości też ulegają niewielkim modyfikacjom – są to obecnie przewidywany współczynnik klikalności CTR, trafność reklam i doświadczenie strony docelowej. Wszystkie wyniki podawane są w skali: poniżej średniej, przeciętnie lub powyżej średniej.

nowy wygląd wyniku jakości

nowy wygląd wyniku jakości

Warto sprawdzać wynik jakości i regularnie go podnosić, gdyż wtedy będziemy mniej płacić za reklamy. Miejmy nadzieję, że nowy wygląd pomoże reklamodawcom w lepszym zarządzaniu słowami kluczowymi.

 

2. Zmiana w dopasowaniach słów kluczowych
Od połowy maja słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia i dopasowaniu ścisłym będą dopasowane także do bardzo podobnych wariantów obejmujących błędy pisowni, formy liczby pojedynczej i mnogiej, odmiany fleksyjne, znaki akcentu i skróty.Plusem takiego rozwiązania jest to, że nie musimy tworzyć niezliczonej ilości słów kluczowych, bo Google wykona za nas część pracy. Minusem natomiast jest fakt, że czasem po prostu nie chcemy, aby nasza reklama pojawiała się na jakąś odmianę słowa kluczowego – w takim wypadku pozostaje nam wyłączenie tej funkcji – aby ją zmienić przejdź do zaawansowanych ustawień kampanii i zmień ustawienia na „Bez zbliżonych zmian”

nowe zasady dopasowania słów kluczowych

jak zmienić nowe zasady dopasowania słów kluczowych

 

3. Zmiany w rotacji reklam

Du tej pory w ustawieniach kampanii mogliśmy zdecydować czy chcemy , aby nasze reklamy były wyświetlane naprzemiennie (w równych ilościach – np 3 reklamy w grupie reklam są wyświetlane po 33.3% każda) czy w taki sposób, aby maksymalizować CTR. Pierwsze ustawienie było bardzo przydatne do testów, gdyż doskonale była widoczna różnica w skuteczności pomiędzy poszczególnymi reklamami. Teraz to ulegnie zmianie – opcja „Wyświetlaj naprzemiennie” będzie powodować naprzemienne wyświetlania reklam tylko przez 30 dni ( a nie przez niekreślony czas jak było do tej pory). Następnie ustawienie zostanie zoptymalizowane tak, aby powodowało wyświetlanie reklam, które powinny generować najwięcej kliknięć. Wniosek: jeżeli chcecie przetestować reklamy róbcie to przez pierwszy miesiąc, potem Google automatycznie włączy opcję dobierania reklam pod kątem kliknięć.

 

Więcej o najnowszych zmianach znajdziecie na polskim blogu Google adwords-pl.blogspot.com

Chcesz się dowiedzieć więcej o Adwords? Zapisz się na szkolenie z reklamy w Google Adwords