W związku z ciągłymi zmianami nie tylko w algorytmach Google, ale też w Adwords chciałabym się podzielić z Wami kilkoma spostrzeżeniami. Ostatnio w Adwords pojawiły się dwie znaczące zmiany:
1. Treść nagłówka i pierwszej linii opisu może być teraz umieszczona w tym samym wierszu – warto o tym pamiętać przy tworzeniu tekstów reklamowych i tak konstruować przekaż, aby miał sens czyli tak, aby nagłówek i pierwsza linie tekstu tworzyły całość – ale uwaga: nasze reklamy wcale nie muszą pojawić się w takim formacie, pojawią się tak jeśli uzyskają wysoki wynik jakości i będą wyświetlane nad wynikami wyszukiwania organicznego. W pozostałych reklamach (po prawej stronie) obowiązuje nadal stary system wyświetlania czyli: nagłówek, 1 linia tekstu, 2 linia tekstu, url wyświetlany.
2. Jedyną klikalną częścią reklamy jest teraz nagłówek (lub ewentualnie nagłówek i pierwszy wiersz tekstu – jeśli są w jednym wierszu) – tak więc jest to spora zmiana, gdyż do tej pory wszystkie elementy reklamy były klikalne. Co mnie najbardziej dziwi to fakt, że nawet url nie jest klikalny! To samo w wynikach organicznych – nie klikniemy już ani w copy (description) ani w url.
No i tak Wielki Brat G cały czas uatrakcyjnia nam życie, aby nie było nudno:)

Chcesz wiedzieć więcej o Adwords? Zajrzyj na strony

Adwords

Skuteczność reklamy w wyszukiwarce

Jak działa Adwords