diabełek Adwords

7 grzechów głównych przy tworzeniu kampanii Adwords

W związku z tym, iż nowym reklamodawcom Adwords ciężko ustrzec się czasem przed dość diabełek Adwordselementarnymi  błędami związanymi z tworzeniem i organizacją swoich kampanii  postanowiłam ułatwić im życie i opisać kilka Grzechów Głównych jakie udało mi się zaobserwować przy młodych kampaniach stworzonych przez początkujących. Oto one:

1.    Ustawienia kampanii ? kampania reklamowa kierowana zarówno na sieć wyszukiwania jak i na sieć reklamową
Rada: Ustaw oddzielne kampanie na Sieć Wyszukiwania i Sieć reklamową! Połączenie obu metod kierowania nie jest dobre – w związku ze znaczną rozbieżnością  CTRów w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej statystyki naszych kampanii będą nieco „przekłamane” i  ciężkie do oceny. Dodatkowo obniżamy sobie jakość całej kampanii i podwyższamy realne CPC. Lepiej tego unikać!

2.    Zła struktura konta
Rada: Struktura konta powinna odzwierciedlać  strukturę naszej strony internetowej.  Grupy reklam powinny zawierać bardzo zbliżone do siebie słowa kluczowe.

3.    Brak wykluczających słów kluczowych 

Bardzo częsty „case” , powoduje niższy CTR oraz ?puste kliki?
Rada: Dodawaj wykluczające słowa kluczowe ? KONIECZNIE!

4.    Źle dobrana strona docelowa kampanii
Dlaczego wszyscy tak kochają stronę główną, podczas, gdy ona w bardzo nielicznych przypadkach jest dobrą stroną docelową kampanii? Nie wiem, ale wiem jedno – Kieruj użytkowników na właściwą stronę docelową, najlepiej na stronę produktu, ewentualnie na stronę kategorii. Nie ma nic gorszego jak trafić na stronę na której jeszcze trzeba błądzić i szukać właściwego produktu. Komu by się chciało?

5.    Błędne dopasowanie słów kluczowych
Większość reklamodawców na początku stosuje dopasowanie szerokie. Czy dla tego, że jest to „defaultowe” ustawienie Adwords? Czy nie znają innych dopasowań?

Rada: Stosuj odpowiednie dopasowania słów kluczowych: ścisłe, do frazy i wykluczające też:)

6.    Niepoprawne stosowanie narzędzia Keyword Insertion Tool:
– w niewłaściwych miejscach: w grupie reklam z słowami kluczowymi o błędnej pisowni
– gdy KIT stosuje także większość konkurencji na dane słowo kluczowe
Rada: Nie nadużywaj KIT! patrz na konkurencję, nie stosuj ze słowami kluczowymi z błędami

7.    Podwyższanie CPC zamiast dbania o Wynik Jakości
Samo podwyższanie CPC może niewiele dać, a poza tym to działanie na krótką metę. Co z tego, że  osiągniemy wyższą pozycję, ale koszty będą też dużo wyższe.

Rada: Jednoczesne dbanie o WJ zapewni wysoką pozycję i racjonalne koszty!

Mam nadzieję, że tych kilka rad pozwoli Ci lepiej budować i optymalizować Twoje kampanie. Powodzenia!

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tworzeniu skutecznych kampanii Adwords przyjdź na całodniowe warsztaty Adwords