Tworzenie skutecznych reklam to jeden z podstawowych aspektów prawidłowej kampanii w Google AdWords. To reklama ostatecznie decyduje o tym czy użytkownik dokona akcji, kliknie i przeniesie się na stronę reklamodawcy. Jeśli reklama nie wzbudzi zainteresowania to nie zostanie niezauważona, a internauta skorzysta z oferty konkurencji. Ważne jest więc, aby do tworzenia reklam podchodzić w sposób umiejętny i kreatywny. Dziś zaprezentuję 10 porad i trików jak sprawić, aby nasze reklamy były zauważone, czytane i klikane.

1. Określ Cel reklamy

Dobra reklama powinna:

  • Wzbudzić zainteresowanie u potencjalnych klientów i skłonić ich do działania
  • Zniechęcić osoby, które nie skorzystają z naszej oferty czyli „odfiltrować klikaczy”

Zastanów się do czego chcesz namówić czytelników, co mają zrobić po przeczytaniu tej reklamy. Od tego zależy bowiem cała konstrukcja tekstu. Na tym etapie można też „odfiltrować” osoby, które na pewno nic u Ciebie nie kupią. Takim „filtrem” może być marka, lokalizacja lub cena.

 

2.Zastosuj model komunikacji AIDA

Aby reklama spełniła swój cel musi najpierw wzbudzić zainteresowanie, nastepnie wywołać zainteresowanie, chęć posiadania, a w końcu skłonić do działania. Każda efektywna komunikacja powinna uwzględniać te 4 elementy:

 

3. Dopasuj reklamę do tego czego szuka użytkownik

Tekst reklamowy powinien być związany z zapytaniem i słowem kluczowym. Reklama musi odpowiadać temu, czego szuka internauta. Jeśli np. użytkownik wpisuje do wyszukiwarki „tanie loty do Londynu” to przedstawmy mu reklamę, gdzie znajdzie informacje TYLKO o lotach w wybranym kierunku, a nie np. o lotach po Europie albo po całym świecie. W tym celu musimy stworzyć prawidłową strukturę kampanii i grup reklam.

4. Wykorzystaj maksymalnie dostępną powierzchnię reklamową

Pamiętaj, że w reklamie Adwords mamy tylko 130 znaków i ani jednego więcej – musisz więc wznieść się na wyżyny pomysłowości, aby dostępne miejsce jak najlepiej wykorzystać. Unikaj wypełniaczy i nic nie wnoszących słów, podawaj tylko konkrety. Staraj się zmieścić jak najwięcej pożytecznych informacji. Słowa dłuższe zamieniaj na krótsze np „oraz”- „i”, „w naszej firmie” – „u nas”, itd.

5. Ułóż intrygujący nagłówek

Nagłówek to pierwszy „strzał” w klienta. Internauci skanują reklamy po nagłówkach i czytają tylko te, których nagłówki ich zainteresowały bądź zaintrygowały. Jeśli poświęcasz czas na tworzenie reklamy zarezerwuj większość czasu na dopracowanie naprawdę dobrego nagłówka. Jak to zrobić? Możesz zastosować kilka prostych trików:

  • Nagłówek bezpośredni np. „Nowa kamera Philips”- najczęściej stosowany i najprostszy, ciężko się wyróżnić
  • Pytanie np „Szukasz dermatologa?” – intrygujący, trafiający w potrzebę
  • Pytanie „Jak coś zrobić” np. Jak tanio podróżować? – jeszcze lepszy sposób na zaintrygowanie, zawiera sugestie rozwiązania jakiegoś problemu
  • Silna deklaracja bądź obietnica np. „Schudniesz 5 kg w 2 tyg” – działa idealnie na osoby szukające dowodów działania
  • Rozkaz np. „Spraw radość dziecku”, „Wyluzuj się” – ciekawy sposób na skłonienie do działania

 

6.Pokaż korzyści

Tu kłania się brutalna prawda o wszystkich klientach. Ich nie interesuje to co masz w ofercie, to co chcesz sprzedać! Kupujących interesuje tylko to jak oni skorzystają na tym co im oferujesz, jak to zmieni ich życie i jakie namacalne korzyści odniosą po zakupie. Przestań więc wychwalać swój produkt i skup się na potrzebach Klienów!

Myśl kategoriami klientów czyli WIFM – What’s in it for me?

  • Jakie korzyści odniesie klient po dokonaniu zakupu?
  • Jak ułatwisz mu życie? Jak zmieni się jego życie?
  • Jaki jego problem rozwiążesz?
  • Jakie pomożesz mu w osiągnięciu jego celów?

 

7. Umieść informacje o cenach i promocjach

W ten sposób od razu informujesz klienta o jednym z ważniejszych elementów oferty. Jeżeli użytkownik zobaczy cenę produktu i kliknie reklamę, wiadomo, że jest zainteresowany potencjalnym zakupem w tej cenie. Jeżeli użytkownikowi cena nie odpowiada, nie kliknie reklamy, a Ty zaoszczędzisz koszt tego kliknięcia. Ponadto wiadomo, że Polacy to tzw „bargain hunters” czyli poszukiwacze okazji, więc jeśli masz się czym pochwalić w tym zakresie (masz atrakcyjne ceny) to nie wahaj się ich użyć! Promocje, szczególnie te ograniczone czasowo też doskonale działają ze względu na podkreślenie wyjątkowości i krótkiego czasu obowiązywania (szybkiego terminu wygaśnięcia okazji).

 

8. Zawrzyj wezwanie do działania

CTA – Call To Action- to element reklamy który powinien skłonić internautów do wykonania jakiegoś kroku (akcji). W zależności od celu Twojej reklamy możesz namawiać internautów do zakupu, skorzystania z promocji, rezerwacji, wypełnienia formularza. To proste i bezpośrednie „popchnięcie” klienta w wybranym przez nas kierunku.

Przykłady Call to Action:

    • Sprawdź
    • Zobacz
    • Kup teraz
    • Odwiedź nas
    • Pobierz
    • Zamów

 

9. Dobrze wkorzystaj wyświetlany adres url

Jest to bardzo ważny element reklamy (drugi wiersz reklamy)

Pomysły na wykorzystanie wyświetlanego adresu URL:

  • dodaj po slashu słowo kluczowe np. www.czerwonamaszyna.pl/Szezlongi
  • dodaj słowo kluczowe na początku – imitacja subdomeny ze słowem kluczowym www.bugatti.czerwonamaszyna.pl
  • wstaw numer telefonu np. www.czerwonamaszyna.pl/0-801445566

 

 

10. Upewnij się, że reklama jest zgodna z Polityką Google

Najważniejsze zasady redakcyjne Google:

  • Reklama nie może zawierać zbędnych i sztucznych powtórzeń słów kluczowych np. (promocja, promocja, promocja)
  • nie może zawierać symboli zamiast słów (znaków typu „#”, „$”, „@”), ani symboli, liczb i liter, które są stosowane w inny sposób niż ich pierwotne przeznaczenie
  • Reklama nie może zawierać wykrzyknika w nagłówku
  • Reklama może zawierać maksymalnie jeden znak specjalny (znak zapytania, wykrzyknik) w całym tekście reklamy
  • Stosuj standardowe zasady pisowni wielkich i małych liter. Reklama nie może zawierać słów w całości pisanych wielkimi literami (np. ,,SPRAWDŹ” albo ,,PROMOCJA”). Jednocześnie dozwolone jest rozpoczynanie wielką literą wszystkich słów reklamy
  • Reklama nie może zawierać wezwań  bezpośrednio nakłaniających do kliknięcia w reklamę (np. „kliknij tutaj”).
  • Reklama nie może zawierać określeń porównujących i subiektywnych, takich jak ,,najlepszy”, ,,najtańszy” czy ,,nr 1″, chyba że zostało to potwierdzone przez niezależny podmiot. Potwierdzenie takie powinno być wyraźnie widoczne w witrynie reklamodawcy
  • Reklama nie może zawierać chronionych znaków towarowych

Zapraszamy na szkolenie „Adwords w Pigułce”, gdzie poznasz jeszcze więcej ciekawych porad i pomysłów na udoskonalenie kampanii Adwords! Kliknij tutaj i poznaj szczegóły!